Serveis contractats pel MOOC i progressos

Prèviament, he esmentat que en aquesta segona edició del curs hem destinat el pressupost a contractar personal especialitzat; però, per experiència pròpia, sé que és complicat saber a qui adreçar-se. En el nostre cas, les restriccions pressupostàries eren importants i, a més a més, no es tractava només de trobar traductors o informàtics, sinó de treballar amb professionals d’un àmbit determinat (serveis lingüístics, dinamització de les xarxes socials, informàtica, tècnic audiovisual) que, a més, s’interessessin pel repte que representa participar en un curs massiu en línia i familiaritzar-se amb continguts especialitzats (l’època medieval). El domini de l’anglès era un altre requisit.

Per aquest motiu he decidit dedicar un apunt amb dades sobre les empreses o l personal autònom a qui hem encarregat serveis en aquesta edició o a l’anterior. Espero ampliar la llista si em donen permís per publicar-ne les dades de contacte.

De moment, us puc parlar de l’empresa Pangurban, que veureu a simple vista que ofereix diversos serveis. La vaig conèixer per primera vegada com a empresa de traducció que oferia preus econòmics per treballar en textos relacionats amb l’Edat Mitjana, de manera que estaven familiaritzats amb els termes especialitzats. Pel que en sé, també tenen traductors de l’àmbit de la Física. En el nostre cas, les llengües utilitzades per a traduccions i correccions han estat el català, el castellà i l’anglès, però l’oferta és més àmplia. També ens van dissenyar el logotip del curs per a la segona edició (de fet, ens van deixar triar entre diverses propostes). També ens han ofert suport de gestió de les xarxes socials (Facebook i Twitter) i del web.

El curs passat també vam comptar amb els coneixements d’informàtica i la destresa en entorns de formació virtuals de Sandra Rius. Hi podeu contactar a través del perfil de LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/srius. Com us vaig explicar durant la primera edició, la plataforma de Coursera (més accentuat en el cas de l’antiga, ara no em refereixo al web “on demand”/curs ofert ininterrompudament) no tenia una organització ja establerta, sinó que s’havien de connectar vídeos amb preguntes i tests, introduir fórmules per al sistema d’avaluació, crear els fòrums, penjar els crèdits, dissenyar la barra de l’esquerra on veus l’itinerari del curs… aquesta mena de qüestions, que ara ja dic de memòria. Sense un bon suport informàtic no ho hauríem aconseguit. A més a més, va ser ella qui es va encarregar de solucionar els problemes tècnics que ens anaven arribant a través del fòrum de qüestions tècniques i del correu d’atenció a l’estudiant (li reenviàvem tots els dubtes relacionats amb aquests temes). També domina l’anglès.

Abans d’ampliar l’entrada, aprofito per esmentar que, en aquesta segona edició, prescindirem de les enquestes que vam afegir a les que ja envia Coursera de forma automàtica. Necessiten una revisió, com ja vaig esmentar a la reunió del juliol, i les dades ofertes per la plataforma, juntament amb les estadístiques exhaustives del web, mereixen que, de moment, prioritzem una explotació i una anàlisi més aprofundida d’aquesta informació per poder-la aplicar com hem fet amb el plantejament de la segona edició. A més, dijous ens reunirem Delfi i jo per treballar en les dues activitats de revisió per parells. Aquesta setmana rebrem els vídeos del mòdul 5 que hem rodat enguany editats i, durant el mes de maig, els dos vídeos (ja editats) que la UCL ha preparat també per a aquest mòdul, dedicat a l’astrologia.

Finalment, m’ha interessat veure que la proposta de les jornades UCATx d’enguany se centra en una estratègia de l’ensenyament integrat: l’aprenentatge a l’aula es completa amb els materials dels MOOCs. Es complementen. Per qüestions de diferència horària, no m’hi podré connectar, però espero llegir-ne cròniques o fer-ne un seguiment per Twitter. Els resultats del congrés sobre MOOCs a la UAB també està previst que es publiquin.

Actualització: A la jornada sobre MOOCs d’avui a la Universitat de Barcelona s’ha explicat que els cursos inclosos a UCATx tenen accés a una eina que permet veure, en cada vídeo, quines parts s’ha saltat o ha tornat a mirar l’alumne, fet que té implicacions pedagògiques molt rellevants a l’hora de dissenyar i millorar els vídeos, prò també de conèixer els interessos dels estudiants. Jo l’he seguit en diferit a través de Twitter.

 

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s