Llistat de millores per introduir al MOOC a la segona edició

Aquest llistat el vaig elaborar el mes passat. Preveig que, a mesura que avanci el curs, s’ampliï. No pretenem enllestir-ho tot en un curs més. Depèn dels recursos econòmics que hi puguem treballar, que millorem o mantinguem el curs. De totes maneres, es pot millorar a poc a poc (amb recursos), any rere any, la llista és només un punt de partida per prioritzar i reflexionar. Hem quedat presencialment al juliol tot l’equip per parlar-ne.

Us la transcric perquè pot ser útil compartir-la:

1. Reestructuració del mòdul 6.

2. Redisseny de les preguntes tests dels mòduls 1 i 3. Evitem les preguntes obertes (aquelles en què l’estudiant ha d’escriure la resposta, no marcar-la).

3. Adaptació de l’exercici del mòdul 5 perquè es posi èmfasi en el vessant màgic de l’obra.

4. Gravació nova dels vídeos de menys qualitat d’imatge o de so del mòdul 1.

5. Moderadors nous o renovació dels moderadors. Moderadors de subfòrums especialitzats per a tots els mòduls sense excepcions (hi estem treballant ara, ja, de fet).

6. Traducció a l’anglès i adaptació del guió d’astrologia de Theo Loinaz. Gravació, edició i subtítols en les tres llengües del curs. Handouts. Avaluació.

7. El professor Godefroid de Calataÿ s’ofereix per preparar un vídeo sobre l’astrologia a l’astrologia a l’islam. Edició i subtítols en les tres llengües del curs. Handouts. Avaluació.

8. Si no hi fóssim a temps, solucionar el vídeo opcional de la geomància de Blanca Villuendas.

9. A partir d’un contacte que hem establert per a Medievalistes en bloc, possibilitat d’ampliar el mòdul 3 amb un vídeo sobre bruixes fineses.

10. Hi afegim materials didàctics: diapositives, handouts (guions), cronologies, esquemes, viquis…

11. Materials esquemàtics (glossari…) dels vídeos optatius del mòdul 2.

12. Es tornen a gravar els vídeos del mòdul 5 que tenen talls desafortunats.

13. Disseny de preguntes d’avaluació i d’activitats noves. Possibilitat que al segon i tercer intents la pregunta variï i d’afegir pistes i explicacions als tests per als estudiants.

14. Desenvolupar la part pedagògica i d’avaluació.

15. Afegim webgrafia a cada mòdul (ara només n’hi ha al 5).

16. Afegim un vídeo sobre Merlí i un sobre la fada Morgana. Possibilitat d’un vídeo sobre La Faula de Guillem de Torroella.

17. Vincle a sciencia.cat per al fòrum 4.

18. Possibilitat d’oferir subtítols en francès per al mòdul 4.

19. Tots els mòduls amb subtítols en les tres llengües (hi estem treballant) i vídeos del mòdul 4 amb les millores introduïdes (hi estem treballant).

20. Tornem a gravar certs vídeos del mòdul 6.

21. Contractació de becaris i d’una persona d’atenció a l’estudiant a temps parcial durant la impartició del curs. Nivell d’anglès mínim C1.

22. Una setmana de prova i de revisions de vincles abans d’obrir-lo.

23. Guies (n’estem fent una primera) i més pautat per oferir el curs ‘on demand’. Només s’oferiria amb dinamització i atenció a l’estudiant una vegada a l’any.

24. Disseny html del web (contractació informàtic) i millores quant a la disposició del curs a Coursera.

Propostes?

Advertisements

2 respostes a “Llistat de millores per introduir al MOOC a la segona edició

  1. Més. Arran d’una conversa al facebook: En inglés está bien, pero prefiero el castellano para presentar los ensayos, será posible?
    M’agrada · Resposta · 2 · 20 hores

    MOOC: Magic in the Middle Ages / Universitat de Barcelona Lo puedes presentar en castellano, pero no te leerán tantos alumnos. No vamos a corregir tu inglés, así que te aconsejo que intentes hacerlo en ese idioma, pero si no te sientes cómoda, adelante en castellano, lo importante es aprender.
    M’agrada · 1 · 9 hores

    XX Gracias, así lo haré!
    M’agrada · 9 hores

    Gemma Pellissa Prades Perfecto, porque en el ejercicio del P2P del módulo 5, se asignan tres revisores por trabajo al azar
    M’agrada · 3 minuts

    Gemma Pellissa Prades Es por este motivo, XX, que no podemos asegurar que quien lo lea sepa castellano. En todo caso, me apunto para una próxima edición preguntar la lengua en que el estudiante quiere seguir el curso (de las tres ofrecidas) desde la inscripción, de modo que se puedan hacer tres grupos de asignaciones de trabajos en el P2P, que solo afecta a la unidad 5. Lo preguntaré a la informática.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s