P2P i enquestes als estudiants del MOOC

Us copio parts dels dubtes que he rebut avui sobre l’avaluació del curs perquè us poden interessar.

1) Sobre els qüestionaris (SURVEYS):
>
> He creat el qüestionari inicial amb l’eina que proporciona Coursera però després he vist això:
>
> “Instructors who wish to survey learners before a course session opens, or after the session is inactive, may use an external survey tool. Consult Advanced Surveys for detailed instructions on linking data from the tool to learners’ Coursera accounts.”
>
> Si volem evitar de fer servir una eina externa de qüestionaris, caldria enviar la primera i l’última el primer dia i últim de curs, respectivament. Com ho veieu? Seria el més senzill. Si no, caldrà configurar l’enquesta de nou amb un sistema extern (https://partner.coursera.help/hc/en-us/articles/204281675-External-Surveys)
>
> No ho sé, ja em direu quina opció voleu…
>
> 2) Peer assesment.
>
> He creat un peer asessment però encara no tinc massa clar com he de funcionar el tema.
>
> a) Entenc que uns alumnes es corregeixen als altres l’activitat del fòrum oi?
> b) Per tant, a cada unitat els ha de sortir l’opció per enviar la resposta o avaluar els companys, no? Quin títol posem a la pestanya? “Activity 1”, “Submit Activity1″….
> c) Com l’avaluen, numèricament o qualitativament? Com ha mínim, ho han d’avaluar quantitativament. Amb quin valor?
> d) S’avaluen tots els mòduls, mòdul 5 i 6 inclosos? (Ho dic pel tema del deadline que posem).
> e) He vist que cada alumne ha d’avaluar 3 companys, correcte?
>
>
> Us passo el PRIMER peer assessment que he creat i que cal acabar d’emplenar:
>
> EDICIÓ: https://class.coursera.org/magicmiddleages-001/admin/peergradings/3
> PREVISUALITZACIÓ SUBMIT: https://class.coursera.org/magicmiddleages-001/human_grading/view/courses/1/assessments/3/submissions/preview/edit?preview=submitting
> PREVISULAITZACIÓ AVALUACIÓ: xxx
>
> Potser caldrà posar una breu explicació pels alumnes de com funciona el tema, no? He trobat un resumet aquí que potser us pot servir:
>
> https://class.coursera.org/magicmiddleages-001/wiki/PeerAssessmentsEmbed
>
> 3) Avaluació
>
> Cal posar algun menú explicant l’avaluació del curs? Si és que sí, tenim el text en algun lloc? No l’he sabut trobar…

Resposta:

1) Enviem els qüestionaris inicial i final a l’inici i final del curs. Recorda que n’hi ha un de seguiment que aniria després del mòdul 3, equador del curs. On quedaran recollides les dades? Al mateix lloc que ara?

2) Peer assessment: compte, només n’hi ha al mòdul 5! Un en tot el curs! Tens penjada la pregunta del P2P a la carpeta corresponent al mòdul 5 + la rúbrica de respostes on hi diu també com puntuaran els estudiants l’exercici. A partir d’aquí, li podries assignar la nota calculant el % que pertoca a aquest exercici del P2P? El percentatge és a “assessment” carpeta 1. Em sembla recordar que era el vint i que rebien el 5% per corregir tots els exercicis dels companys (cada estudiant en corregeix tres, finalment: hauria de quedar així, TRES).

a) Si tens temps i et pots inscriure en un MOOC amb P2P per veure com en funciona un, seria ideal.

Els peer-to-peer no tenen res a veure amb els exercicis del fòrum. En el nostre cas n’hi ha un de sol al mòdul 5. L’escriuen en una mena de formulari en línia, són entre un i dos paràgrafs, cliquen submit (només si ho fan dins del termini, s’envia) i el dia que es tanca el termini, tres companys seus l’han rebut anònimament. Ells el corregeixen i envien dins del termini les correccions, tot marcant la puntuació correcta. Quan corregeixen tornen a veure la graella de puntuacions, però ja la veien al moment de fer l’exercici per saber com se’ls avaluarà. Si corregeixen dins del termini els 3 exercicis dels companys, rebem 5% aquest de la nota. Quan tanca aquest termini, els companys reben les correccions. A més de posar-los la nota, estaria bé obrir una casella per al camp: COMMENTS (optional) perquè hi posessin comentaris o l’opinió per justificar la nota.

Per tant, tot això passa en un espai provat dins de Coursera, mai al fòrum general del curs.

(El fòrum no té res a veure amb el P2P. A cada mòdul, tret del 5, hi tenen una activitat obligatòria proposada al fòrum. Ells sols s’ho comentaran i hi haurà respostes més votades que unes altres, amb +1 tipus Fb més o menys. Nosaltres tindrem un professor cada setmana que revisarà les respostes més votades i les comentarà des del seu usuari. A més, farem un vídeo d’un minut al final de la setmana per aclarir els dubtes importants i malentesos que hagin sorgit en aquestes respostes). No es puntua el contingut d’aquestes activitats sinó la participació, per això després de l’activitat al fòrum els hauria de sortir un qüestionari (el que avulua el % de la nota al fòrum, en què se’ls pregunta: Have you participated in the forum? yes/no (apel·lem al codi d’honor que han de signar per apuntar-se a coursera). Si és que sí, s’afegeix a la nota. Trobaràs el percentatge de la nota que donem entre totes les activitats del curs al document ‘assessment’).

El títol del P2P del mòdul 5, pot ser P2P. Per al fòrum, amb activity 1, 2… n’hi ha prou i hi escrivim la pregunta. Al modul 1, que vaig penjar jo mateixa, vaig errar-me i s’ha de canviar que aparegui escrit com a anònim, s’hi ha d’afegir la pregunta posterior sobre si hi han participat i m’agradaria que el fil d’activitats aparegués sempre destacat, dalt de tot, encara que els alumnes obrin després altres fils. I també que després de mirar vídeos i bibliografia, si continuen, la propera activitats que troben que sigui la del fòrum.

c) ha quedat respost, si no m’ho dius.

d) s’avaluen tots els mòduls, el 6 han d’haver participat al fòrum i contestat les preguntes-test dels vídeos aquell diumenge, també, al final de setmana. Ha de quedar anunciat el termini molt clar al calendari. El curs quedarà obert 15 dies més, però en principi sense més terminis, ni vells ni nous. S’hauria de tancar passats els 15 dies, sense perdre cap dada.

e) correcte, en el P2P, en canvi als fòrums no es controla.

No em funciona el vincle que ens proposes.

Cal penjar també al curs el document que hi diu ‘assessment’ en un lloc fix i destacat. També cal que emplenis la pestanya assessment de coursera a partir d’aquí (tingues present que no donem verified certificate, però sí certificate of acomplishment si arriben al 50% superat).

https://class.coursera.org/magicmiddleages-001/wiki/PeerAssessmentsEmbed Sobre aquest, està ben explicat però no volem que funcioni ben bé així, es pot modificar el funcionament del procés en el sentit que: a) si no corregeixes el dels teus companys, igual pots rebre corregit el teu exercici (a mi m’ha passat i l’he rebut corregit) i b) no estic segura a què puguin corregir més treballs, al p2p, dels que els han aribat, on anirien a buscar-los? podem modificar el text i, realment, assegurar-nos que rebran igual el text corregit si ells no ha revisat el dels companys? tot i que es queden sense el 5% de la nota.

3) tenim el document ‘assessment’.

Té coursera per als estudiants vídeos o textos com el que m’has enviat perquè sàpiguen què és un P2P? el fòrum és molt intuïtiu, però cal que tinguin penjat el dcument assessment per saber com se’ls avaluarà això.
……..

Espero que us serveixi d’orientació. M’agradaria saber quins escrits us són més útils o si funcionaria millor un enficament diferent del blog. Valoro els vostres comentaris.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s